Odpowiedzi

2009-11-05T16:05:20+01:00
-zawiasowy - staw łokciowy
-kulisty - staw biodrowy
-obrotowy - staw łączący pierwsze dwa kręgi kręgosłupa
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T16:07:26+01:00
1.Staw kulisty:
-staw barkowy
-staw biodrowy
2.Staw zawiasowy
-staw łokciowy
-staw kolanowy
3.Staw siodełkowy
-kciuk

Na 100% dobrze..nauczycielka dyktowała mi na lekcji
9 4 9
2009-11-05T16:11:40+01:00
Stawy mozna podzielic na kilka rodzajów w zależności od tego jaki umożliwiają ruch:
-stawy zawiasowe: staw łokciowy, umozliwia poruszanie tylko w jednej płaszcyźnie.
-stawy kuliste: staw biordowy, umozliwia ruch kosci we wszystkich kierunkach
-stawy obrotowe: staw łączący dwa pierwsze kręgi kregosłupa, umożliwiają obracanie kiosci względem siebie
6 3 6