Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T16:16:28+01:00
1,2y = 1,5x = 12 - ilość grzybów znalezionych przez Jacka
y - ilość grzybów znaleziona prez Marcina
x - ilość grzybów znaleziona przez Rudolfa
a - wszystkie grzyby
1,2y = 1,5x
0,8y = x

1,2y = 12
y = 10
1,5x = 12
x = 8

a = x + y + 12
a = 8 + 10 + 12
a = 30
3 4 3
2009-11-05T16:16:11+01:00
Jacek- 12 grzybów
(czyli to jest x+20%x=x+0,2x=1,2x w stosunku do grzybów Marcina)
(czyli to jest x+50%x=x+0,5x=1,5x w stosunku do grzybów Rudolfa)

Marcin - 10 grzybów

1,2x----->12grzybów
x---------> ?grzybów
?=(x*12)1,2x
?=10 grzybów

Rudolf - 8grzybów

1,5x------>12grzybów
x---------->?grzybów
?=(x*12)/1,5x
?=8grzybów

12+10+8=30

Odp. Jacek ma 12 grzybów, Marcin 10, a Rudolf 8. W sumie mają 30 grzybów.
((;
1 5 1