Odpowiedzi

2009-11-05T16:32:06+01:00
1. Masy powietrza napływające nad polskę:
a) zwrotnikowe - wilgotne lub słuche
b) arktyczne - zimne i wilgotne
c) polarno-morskie
d) kontynentalne - zimą(mroźne), latem (gorące, zawsze słuche)

2. Cechy klimatów w polsce:
a) średnia temperatura w polsce to 7,5 stopni
b) najcieplejszy miesiąc - lipiec od 16 stopni do 19 stopni
c) najchłodniejszy miesiąc to styczeń od 0 stopni do -6 stopni

3. Opady:
a) suma roczna opadów wynosi 60cm.
b) miesiąc z max ilością opadów to Lipiec.

4. Wiatry:
a) przeważające cechy klimatów 60%
Wyst. również wiatry lokalne:
- halny
- bryza
- huragany i trąby powietrzne
- 4 pory roku.
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T16:33:32+01:00
Charakterystyka elementów klimatu:
a) Temp. powietrza:
-obszary najcieplesjsze:
* nizina śląska
*kotlina karpacka
-obszary najchlodniejsze:
*północnowschodnia część Polski
- miesiąc najcieplejszy - lipiec
-średnia roczna temp. 8*C
-najzimniejszy miesiąc-styczeń
b) Opady:
-najwieksze: Góry, pojezierza
-najmniejsze: centralna Polska
-średnia roczna suma opadów- 600mm
c) Wiatry
- Przewarzają wiatry zachodnie 60%
Okres Wegetacyjny- jest to czas w którym średnie dobowe temp. powietrza przekraczają +5*C i występują korzystne warunki do rozwoju roślin.
a) najdłuższy okres wegatacyjny - 220dni
b) najkrótszy okres wegetacyjny - 180dni
4 2 4