Przedstaw przykład wzajemnego oddziaływania składników klimatu.

Ogrzane powietrze unosi się => na wysokości od 2 do 5 km następuje kondensacja pary wodnej => tworzą się chmury => wypada z nich opad

Proszę o podanie innego przykładu tego typu.

3

Odpowiedzi

2009-11-06T15:12:14+01:00
Przykład:cyrkulacja pasatowa
ogrzane powietrze na równiku unosi się, potem przemieszcza się nad zwrotniki i tam skrapla. Dlatego w rejonach zwrotnikowych jest tak dużo deszczów, bujna roślinność, dżungle...
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-06T19:21:44+01:00
Wydaje mi sie ze moze tsunami:

podwodne trzesienie ziemi--> cofniecie wody na brzegu--> powstanie niskiej szybkiej fali--> spietrzenie i powstanie duzej fali--> zniszczenia.
2009-11-06T21:09:32+01:00
Zanieczyszczenia unoszą się w powietrze od icg nadmiaru tworzą sie chmury. Z nadmiaru i temperatury zanieczyszczeń zaczyna sie skraplać.