W poniższym tekście podkreśl 5 rzeczowników a następnie określ ich przypadek...

Na skraju i trochę na uboczu małego miasteczka Paulis (Kongo, Prowincja Wschodnia) czekamy, bo skończyła się nam benzyna. Stoimy tu, licząc, że ktoś kiedyś będzie tędy przejeżdżać i zechce nam bodaj kanister odstąpić, Zatrzymaliśmy się w jedynym możliwym miejscu- w szkole prowadzonej przez belgijskich misjonarzy, których przeorem jest drobny, wychudły, najwyraźniej poważnie chory abbe Pirre. Ponieważ w kraju trwa wojna domowa, misjonarze uczą dziatwę wojskowej musztry. Dzieci noszą na ramieniu długie i grube kije, maszerują czwórkami, śpiewają i wznoszą okrzyki. Jakiż mają surowy wyraz twarzy, jak zamaszyste są ich ruchy, ileż powagi i przejęcia jest w tej zabawie w wojsko!

Dzieki z gory!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T16:20:06+01:00
Miasteczka - Dopełniacz
benzyna - Mianownik
miejscu - Celownik
misjonarzy - Dopełniacz
dzieci - Mianownik
1 4 1
2009-11-05T16:19:54+01:00
Miasteczka dopełniacz
benzyna mianownik
miejscu narzędnik
kije biernik
ruchy mianownik
1 5 1
2009-11-05T16:20:37+01:00

benzyna - mianownik, miasteczka - dopełniacz, wojna - mianownik, dziatwę - biernik,twarzy - dopełniacz