Odpowiedzi

2009-11-05T16:43:28+01:00
Π *rkwadrat = 8π
rkwadrat = 15
r=pierwiastek z 15

2π r=8π
2r=8
r=4

Odp: Większy promień ma koło o obwodzie 8π cm.
2009-11-05T16:47:52+01:00
1.)Koło o polu 15π cm²
P=πr²
15π=πr² / dzielimy przez π
15=r² / pierwiastkujemy
r=pierwiastek z 15 [cm]

2.)Koło o obwodzie 8π
L=2πr
8π=2πr / dzielimy przez 2π
r=4 [cm]

3.) Porównujemy
r=pierwiastek z 15 [cm]
r=4 [cm] co można zapisać tak-> r= pierwiastek z 16 [cm]
(wzięło to nam się stąd, że 4 podnosimy do kwadratu, aby wsadzić pod pierwiastek)
pierwiastek z 15[cm] < pierwiastek z 16 [cm]
Odp. Większy promień ma koło o obwodzie 8π
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T21:24:25+01:00
P = πr²
πr² = 15π /:π
r² = 15
r = √15 ≈ 3,87 cm

Obw = 2πr
2πr = 8π /:π
2r = 8 /:2
r = 4 cm

Większy promień będzie miało koło o obwodzie 8π cm
1 5 1