Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T16:36:17+01:00
Fc= mg
siła cięzkości, czyli przyciągania ziemskiego= Twoja masa *przyspieszenie ziemskie

g=10m/s²

jeśli ważysz np. 50 kg, to

Fc= 50kg*10m/s²= 500 N

Pozdrawiam
17 4 17
  • Użytkownik Zadane
2009-11-05T16:38:34+01:00
Przypuśćmy że ważysz 45kg
jeśli mniej lub więcej to wystarczy podmienić liczby
to tak :
dane:
m=45kg
a=10m/sek
szukane
f=?
f=ma


f=45*10m/sek=450N

odp.ziemia przyciąga mnie z siłą 450N
7 3 7
2009-11-05T16:42:18+01:00
Przyciaganie ziemskie = masa ciala * pzyspieszenie ziemskie
Powiedzmy, ze wazysz 50 kg.
P ziemskie = 50 kg ∧ 9,81 N/kg = 490,5 N
Odp: Przyciagany jestes z sila 490,5 N.
6 3 6