Oblicz liczbę, której:
a)
10% jest równe 785,45
25% jest równe 62308,73
75% jest równe 435,666
b)
1% - to wartość wrażenia 11,38 - 0,75 × 5 × 2,2
20% - to wartość wrażenia 2,3 × 5,1 × 1,203
50% - to wartość wrażenia 3,8 - 3,8 : (2 - 2 × 0,05)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T16:45:38+01:00
X - szukana liczba
a)
10% * x = 785,45
x = 7854,5

25% * x = 62308,73
x = 239234,92

75% * x = 435,666
x = 580,888

b)
1% * x = 11,38 - 0,75 × 5 × 2,2
1% * x = 3,13
x = 313

20% * x = 2,3 × 5,1 × 1,203
20% * x = 14,11119
x = 70,55595

50% * x = 3,8 - 3,8 : (2 - 2 × 0,05)
50% * x = 1,8
x = 3,6
2009-11-05T16:50:39+01:00
A więc tak:
a)
10%- 785,45
100%- x
x= 100 x 785,45 : 10
x= 7854,5
i podobnie reszta
25% - 62308,73
100% - y
y= 249234,92

75% - 435,666
100% - z
z= 580,888
b)

11,38 - 0,75 x 5 x 2,2= 11,38 - 8,25= 3,13
1% - 3,13
100% - x
x= 313

20% = 14,11119
100% = y
y= 70,55595

50% = 1,8
100% = z
z= 3,6