Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T16:42:39+01:00
Moim zdaniem walka w szyku "falanga" zgodna jest z przekonaniem Greków dotyczącym współodpowiedzialności. W tym szyku wojownicy stojący koło siebie wzajemnie się ochraniają i sobie pomagają. Tym samym straty na wojnie są mniejsze, gdyż szyk jest mocny i trwały. Skupienie wielu żołnierzy, w którym każdy dbał o swojego kolegę. Szyk był dobry dla obywateli, gdyż wielu Greków nie pchało się do armii a szyk ten powodował mniejsze straty wojenne a tym samym brak konieczności powoływania niewyszkolonego personelu do wojska. Uważam że szyk ten jest zgodny z ich przekonaniem, gdyż panowała tam zasada współpracy i współodpowiedzialności.

Pozdrawiam
18 4 18
2009-11-05T17:04:35+01:00
Według mnie walka w szyku falangi jest to nie zgodne z zasadą współodpowiedzialności wszystkich obywateli za dobro państwa.Jest to odpowiedzialność ale za drugiego obywatela.Gdy zginął hoplita z pierwszego szeregu, na jego miejsce wchodził żołnierz z drugiego. Falanga najczęściej przystępowała do bitwy w szyku zamkniętym, gdzie każdy z hoplitów osłaniał lewą połową swojej tarczy swojego towarzysza. Nie walczyli wszyscy obywatele.Podczas starcia walczyły tylko dwa pierwsze szeregi.Więc najbardziej odpowiedzialni za to byli ci którzy stali na przodzie.Ci z tyłu zaś tylko nadawali impetu natarciu pchając swych poprzedników do przodu oraz uniemożliwiali im ucieczkę.
9 3 9