Słuchajcie, mam prośbe podajcie mi na jakie pytania odpowiadają przypadki
jak najlepiej je utrwalić chodzi mi o:
mianownk`
celownik narzędnik
wołacz itd

np wiem że, wołacz(mój kochany)
chodzi mi o to żeby NIE pisać tak: kto co , czemu z kim z czym
chodzi o to jak najlepiej je utrwalić: kogo czego nie ma

2

Odpowiedzi

  • t24t
  • Początkujący
2009-11-05T16:42:31+01:00
Mianownik kto? co?
Dopełniacz kogo? czego?(nie ma ?)
Biernik kogo? co?(widzę?)
Celownik komu? czemu?(się przyglądam?)
Miejscownik o kim? o czym?(mówię?)
Narzędnik z kim? z czym?(się spotykam?)
Wołacz O...
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T17:33:24+01:00
M kto? co? jest
D kogo? czego? nie ma
C komu? czemu? sie przygladam
B kogo? co? widze
N z kim? z czym? ide
Msc o kim? o czym? mysle
W o! witaj

nie wiem czy dobrze pamietam i czy o to ci chodzilo