Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T16:49:53+01:00
Krawędż boczna nachylona pod katem 60⁰ do podstawy tworzy Δprostokątny z wysokością bryły i ½ przek.atnej podstawy oblicz d podstawy d=a√2=8√2 ½d=4√2cm z zależności kąta 60 i 30 w Δ prostokątnym h bryły =h Δ równobocznego o boku=podwójnej połowie przekątnej podstawy czyli h bryły=a√3:2=8√2√3:2=4√6cm odp.ostrosłup ma wysokośc =4√6cm-pozdrawiam
2009-11-05T16:56:31+01:00
Między 60° a 90° jest a <własności kątowe>
a to połowa przekątnej kwadratu która wynosi 8√2 czyli 4√2
tak więc a to 4√2
H czyli wysokość to a√3

a√3= 4√2*√3= 4√6
H= 4√6