Odpowiedzi

2009-11-05T17:02:32+01:00
B]pole koła =πr²→100 πm²=πr²→r²=100m²→r=10m odp.promień wynosi 10 m a]obwód koła=2πr=3π cm→2r=3cm→r=1,5cm pole koła=πr²=3,14×[1,5]²cm=3,14×2,25≈7,065cm² odp.pole wynosi około 7,065cm² pozdrawiam
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T17:05:11+01:00
A)
P=100πm²
P=πr²
πr²=100πm² /:π
r²=100m²
r=√100m²
r=10m

b)Obw (l)=3πcm
Obw (l)= 2πr
2πr=3πcm /:π
2r=3cm /:2
r=1,5cm

P=πr²
P=π1,5²=2,25
2 5 2
2009-11-05T17:12:57+01:00
Oblicz promienie kół o polach
b) 100pi m(kwadratowych)

P=πr²
P=100π

100π=πr² /:π
r²=100
r=10 m



Oblicz ile w przybliżeniu wynosi pole koła:
a) o obwodzie 3pi cm
Obw. = 2πr
Obw= 3π

3π=2πr /: 2π
r= 3/2

P=πr²
P= π × (3/2)²
p= 9/4 π
P= 2 i ¼
2 5 2