Jacek, Marcin i Rudolf poszli na grzyby.Najwięcej grzybów znalazł Jacek - aż 12- czyli o 20% więcej od Marcina i o 50% więcej od Rudolfa.Ile grzybów znaleźli wszyscy trzej razem???


Daję moje wszystkie punkty!!!
PILNE!!!!!!!!!ALE RÓBCIE DOKŁADNIE!!!!

3

Odpowiedzi

2009-11-05T17:08:37+01:00
Przecież już wcześniej Ci rozwiązałam..

Jacek- 12 grzybów
(czyli to jest x+20%x=x+0,2x=1,2x w stosunku do grzybów Marcina)
(czyli to jest x+50%x=x+0,5x=1,5x w stosunku do grzybów Rudolfa)

Marcin - 10 grzybów

1,2x----->12grzybów
x---------> ?grzybów
?=(x*12)1,2x
?=10 grzybów

Rudolf - 8grzybów

1,5x------>12grzybów
x---------->?grzybów
?=(x*12)/1,5x
?=8grzybów

12+10+8=30

Odp. Jacek ma 12 grzybów, Marcin 10, a Rudolf 8. W sumie mają 30 grzybów.

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T17:28:00+01:00
12 grzybów - tyle znalazł Jacek
x-liczba grzybów Marcina
x+0,2x=12
1,2x=12
x=10
y- liczba grzybów Rudolfa
x+0,5=12
1,5x=12
x=8

12+10+8=30

odp. Razem znaleźli 30 grzybów
:)
2009-11-05T17:49:34+01:00
Jacek - 12 grzybów
Marcin - x grzybów
Rudolf - y grzybów

x + 20%x = 12
1,2x = 12
x = 10 grzybów

y + 0,5y = 12
1,5 y = 12
y = 8 grzybów

12 + 10 + 8 = 30 grzybów

Odp. Chłopcy zebrali w sumie 30 grzybów. :)