W rowerze Macieja są dwie przerzutki: przednia i tylna, Przerzutka przednia ustala położenie łańcucha na jednym z trzech kół zębatych, a przerzutka tylna-na jednym z sześciu kół. Każda z tarcz przednich może być użytą z każdą z tarcz tylnych.Oblicz, ile biegów ma rower Macieja ??

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T17:08:28+01:00
3 (tarcze przednie) x 6 (tarcze tylne) = 18 biegów
2009-11-05T17:09:22+01:00
Proste jak ma 3 przednie a na kazdej przedniej moze miec 6 t oproste

3 razy 6 = 18 biegów

rower Macieja ma 18 biegów
  • nsb
  • Początkujący
2009-11-05T17:13:42+01:00
Pierwsza tarcza ma 3 biegi.
Tylna Tarcza ma ich 6.
Jedno Koło na pierwszej tarczy może użyć 6 zębatek na tarczy tylnego koła.
Czyli 3 koła mogą użyć po 6 tarcz tylniego koła.
3*6=18