Odpowiedzi

2009-11-05T17:14:43+01:00
Saprobionty żywią się martwą materią organiczną, zapobiegają jej zadmiernemu nagromadzeniu się w przyrodzie.
Mam nadzieję że pomogłam. :)
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T17:15:00+01:00
Saprobiont - organizm cudzożywny żyjący w rozkładającej się materii organicznej, którą się odżywia.

Do saprobiontów należą saprofagi rozdrabniające martwą substancję organiczną i saprofity, czyli reducenci - bakterie i grzyby mające zdolność rozkładu materii organicznej do prostych związków mineralnych.
6 4 6
  • AweN
  • Rozwiązujący
2009-11-05T17:28:48+01:00
Saprobionty - org. żywiące się resztkami roślin i zwierząt. Zapobiegają gromadzeniu się martwej materii org.
Pasożyty żywią się kosztem innych org. , a inne org. cudzożywne pobierają pokarm żyjąc np. w symbiozie z innymi org.
3 3 3