Długość boków prostokąta wynosi:
6cm i 20 dm
Oblicz obwód prostokąta i pole prostokąta.


Długość boków prostokąta wynosi:
4 dm i drugi ze znakiem ?(oblicz najpierw drugi bok)
Obwód prostokąta wynosi 2m
oblicz pole prostokąta .



Długość boków prostokąta wynosi:
130 cm i drugi bok ?(obliczyć)
Oblicz obwód prostokąta.
Pole prostokąta wynosi 78dm kwadratowych

Jeśli można to z wyjaśnieniem tych zadań i tylko trafne odpowiedzi.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T17:33:36+01:00
A=6CM
B=20dm=200cm
Obw=12cm+400cm=412cm
P=1200cm²



a=4dm
b=?
Obw:2m=20dm
Obw:2a+2b
20dm=8dm+2b
2b=12dm
b=6dm
P=4dm×6dm
P=24dm²


a=130cm=13dm
b=?
P=78dm
P=ab
Obw: 2a+2b
78dm=13b
13b=78
b=6dm
Obw:26dm+12dm
Obw:38dm
2009-11-05T17:53:26+01:00
20dm= 200cm
obwód : 6×2+200×2=12+400=412cm
pole : 200×6=1200cm₂


_______________________________________________________


Dane: Szukane:
a=4dm b=?
2m=200cm
4dm=40cm
40+40=80
200-80=120
120÷2=60 Jeden bok wynosi 4 dm, a drugi 6 dm.

Dane: Szukane:
a=40cm P=?
b=60cm
P=a×b
P=40×60
P=2400cm₂
_________________________________________________________

Dane: Szukane:
a=130cm Obwód=?
P=78dm₂
780cm₂=130×b
b=780÷130
b=6cm Drugi bok wynosi 6 cm.

130cm×2=260cm 6×2=12cm
Obwód: 260cm+12cm=272cm


2009-11-05T19:32:58+01:00
A)20dm=200cm
Obw.200×2+6×2=400+12=412cm
P=200×6=1200cm²