Odpowiedzi

2009-11-05T17:27:28+01:00
Spartanskie warunki - ciezkie warunki
prowrocic z tarcza - czyli odniesci zwyciestwo
mowic lakonicznie -mówić krótko, zwięźle i na temat
15 3 15
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T17:33:04+01:00
Spartańskie warunki - warunki bez wygód, surowe pochodzenie - młodzi chłopcy w sparcie poddawani byli bardzo surowemu wychowaniu, by w przyszłości byli dobrymi zołnierzami

powrócić z tarczą - zwyciężyć pochodzienie - prawo makazywało wojownikom powracać z pola walki z tarczą, żywy n iósł ja w ręce, martwego nieśli na niej

mówić lakoicznie - mówić krótko, zwięźle nie rozgadywać się pochodzenie - Xerxes poprosił Leonidasa o wodę i ziemie, a król odparł krótko - Przyjdź i weź
26 4 26