Wodór reaguje z różnymi substancjami. Napisz słownie przebieg reakcji chemicznej wodoru wykorzystując wymienione poniżej substraty i produkty:

Substraty:
siarka
chlor
azot
tlen
fosfor
tlenek miedzi (II)
sód
wapń

Produkty:
miedź
woda
dwutlenek wapnia
amoniak
siarkowodór
wodorek sodu
woda
chlorowodór
fosfowodór

Prosze o szybkie rozwiązane !!
na jutro !

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T17:36:27+01:00
Siarka + wodór = siarkowodór
chlor +wodór = chlorowodór
azot + wodór = amoniak
fosfor +wodór = fosforowodór
tlen +wodór = woda
tlenek miedzi (II) + wodór = woda+ miedź
sód +wodór= wodorek sodu
wapń + wodór = wodorek wapnia
19 4 19
2009-11-05T17:49:54+01:00
Siarka + wodór → siarkowodór

chlor +wodór → chlorowodór

azot + wodór → amoniak

fosfor +wodór → fosforowodór

tlen +wodór → woda

tlenek miedzi (II) + wodór → woda+ miedź

sód +wodór→ wodorek sodu

wapń + wodór → wodorek wapnia

Proszę;))
25 4 25
2009-11-05T23:34:17+01:00
Siarka+ wodór-> siarkowodów
chlor+wodór-> chlorowodór
azot+wodór-> amoniak
tlen+wodór->woda
fosrof+wodór->fosforowodów
tlenek miedzi (III) + wodór-> miedź + woda
sód+ wodór-> wodorek sodu
wapń + wodór-> wodorek wapnia
12 4 12