Odpowiedzi

2009-11-05T17:48:26+01:00
Mimikra - przystosowanie ochronne występujące u zwierząt (zwłaszcza owadów), polegające na tym, że zwierzęta bezbronne upodabniają się do zwierząt zdolnych do obrony przybierając ich kształt lub barwy. Mogą też przybierać kształty i barwy otoczenia tak, żeby być trudnym do wykrycia przez naturalnych wrogów. Np. niektóre węże niejadowite przybierają barwy węży jadowitych, kukułka stara się, by w początkowym okresie życia nie była rozpoznawalna dla przybranych rodziców(trzmielówka z muchówek przypomina wyglądem uzbrojone w żądła osy, a lancetogłów mleczny upodabnia się do jadowitego węża koralowego)
Naśladownictwo otoczenia,czy też wtapianie się w tło(typowy przykład to patyczak przypominający suchą gałązkę)-zwierzęta pozbawione ochrony w postaci np jadu, upodabniają się wyglądem bądz umaszczeniem do otoczenia w którym żyją stając się niemal niewidzialnymi dla drapieżników(futro zająca szaraka odpowiada barwą środowisku w którym żyje)
Stadny tryb życia również w znacznym stopniu zwiększa bezpieczeństwo poszczególnych osobników żyjących w grupie.Wzorcowym przykładem mogą być surykatki
2009-11-05T18:34:13+01:00
1) Najlepiej trzymać się daleko od drapierzników 2) jak będziemy musieli podejsici to nawsze od tyłu 3)nigdy nie strzelaci bo one terz żyją może to niejest najlepsze ale zawsze coś :)
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T21:06:25+01:00
'Wydalanie' z siebie ciemniej mazi (atramentu) - ośmiornica czując niebezpieczeństwo 'wydala' z siebie atrament który służy do odstraszenia przeciwnika.


Zmiana barwy - kameleon zmienia swoja barwę przez co wtapia sie w tło.

Skorupa - miedzy innymi posiadają ją żółwie. Dzięki niej są odporne na uderzenia przeciwnika.

2 5 2