Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T17:41:43+01:00
1%*500g
________ = 5g
100%



500g - 5g=495g



woda 495
sol=5g
2009-11-05T17:41:51+01:00
M-masa
r-roztwór
mr=500g→100%

mH₂O=? mH₂O=mr-ms
ms(soli)=?
500g→100%
x →1%
x=500g×1%÷100=5g

ms-5g
mH₂O=mr-ms
mH₂O=500g-5g=495g

Odp. Potrzeba 495 g wody oraz 5 g soli.
2009-11-05T17:42:50+01:00
X - ilosc soli
500g * 1% = x
500=100x
x=5g

woda + sol = roztwor
500= 5+y
y = 495g -> masa wody



Pozdrawiam! :)