Odpowiedzi

2009-11-05T17:40:16+01:00


2.W Grecji w 490 r p.n.e. jeden z żołnierzy (Filipiades) pobiegł z Maratonu do Aten, aby ostrzec mieszkańców przed nadciągającymi Persami.
1 4 1
2009-11-05T17:42:27+01:00
Bieg maratoński- Jego nazwa pochodzi od miasta Maraton gdzie grecy walczyli z persami.Najbardziej wytrzymały grek biegł do Aten które były położone 42km od miasta.Mężczyzna po przekazaniu wiadomości umarł.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T17:51:12+01:00
2.
gdy persowie oblegali mala wioske maraton niedaleko aten strateg atenski kazal jedznemu zolnierzowi sciagnac zbroje i biec co tchu do aten na agore.gdy powiedzial slowa ,,zwyciestwo". po tych slowach zolnierz pad.prawdobodobnie dostal zawalu lub serce mu peklo. dlatego maraton ma 42km i 195m bo taka odleglosc byla miedzy maratonem a atenami.
1 5 1