Odpowiedzi

2009-11-05T17:51:57+01:00
0,8*14=11,2 -długość krótszej podstawy
14+11,2=24,2 -suma długości podstaw
24,2/2=12,1 -jeżeli w ten trapez można wpisać okrąg, to sumy długości przeciwległych boków są równe


Ramiona tego trapezu mają długości po 12,1cm.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T17:53:08+01:00
A - dłuższa podstawa
b - krótsza podstawa
c - ramię

a=14
b=0,8a = 11,2

Jeśli w trapez można wpisać okrąg, to oznacza to, że sumy długości przeciwległych boków są sobie równe:

a + b = 2c
14 + 11,2 = 2c
c = 12,6