Odpowiedzi

2009-11-05T17:55:06+01:00
-jasność przesłania
-zwięzłość
-przejrzystość
-wiarygodność

Przemawiając należy:
- szanować czas słuchaczy
- brać odpowiedzialność za słowa
- unikać frazesów (piękne słowa bez pokrycia)
41 2 41
Najlepsza Odpowiedź!
  • iii
  • Początkujący
2009-11-05T18:08:43+01:00
-paralelizm składniowy (tzn. że podobna budowa zdań)
-bezpośredni zwrot do odbiorcy
-używanie cytatów, przywoływanie autorytetów
-ciepły stosunek do słuchacza
-język musi być klarowny, zrozumiały dla osób słuchających
-pytania retoryczne
-synonimika - to samo inaczej
-duża ilość słów nacechowanych pozytywnie lub negatywnie (w zależności od tematu)
-użycie trybu rozkazującego
30 4 30