W pewnej firmie zatrudniającej 15 pracowników średnie miesięczne wynagrodzenie wynosi 2800zł.
jakie będzie średnie wynagrodzenie jeśli firma dodatkowo zatrudni
a) stażystę z wynagrodzeniem miesięcznym 1200zł
b)trzech stażystów z wynagrodzeniem miesięcznym 1300zł każdy

3

Odpowiedzi

2009-11-05T17:56:25+01:00
A)15*2800+1200/16=2700zł
b)15*2800+1200+3*1300/19=2479zł
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T18:02:16+01:00
A)15*2800 + 1200=43200
43200÷16=2700
b)15*2800+3*1300=42000+3900=45900
45900÷18=2550
2 3 2
2009-11-05T18:12:21+01:00
A)
wynagrodzenie (15 pracowników)=2800zł
śr. wynagrodzenie (15 pracowników+stażysta)=
(2800*15 <gdzie 2800 to wynagrodzenie każdego z 15 pracowników> +1200 < gdzie 1200 to wynagrodzenie stażysty>):16 <gdzie 16 to liczba pracowników oraz stażysta> =
=(42000+1200):16=
=43200:16=
=2700zł
b)
wynagrodzenie(15 pracowników)=2800zł
śr. wynagrodzenie 15 pracowników i 3 stażystów=
=(2800*15+3*1300 <gdzie 3 to liczba stażystów, a 1300 to wynagrodzenie każdego z nich>):18 <gdzie 18 to liczba stażystów i pracowników> =
=(42000+3900):18=
=45900:18=
=2500zł

Odp.
a) Śr. wynagrodzenie 15 pracowników i 1 stażysty=2700zł.
b) Śr. wynagrodzenie 15 pracowników i 3 stażystów=2550zł.

^Mam nadzieję, że się przydało..;)
1 5 1