Odpowiedzi

2009-11-05T17:58:06+01:00
Smarkać nos oczyczczać
nie pić zimnych napoi
nie krzyczeć głośno uszkadzają się struny

wydzielina spływająca z nosa
za duże zmęczenie nie wydolność
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T18:56:19+01:00
Jama nosowa:krwawienie z nosa
1.Nadciśnienie-krwawienie z nosa pojawia sie nagle,bez ewidentnej przyczyny,nawraca
2.Reakcja na leki-nagłe krwawienie,bez ew przyczyny,nawracające.Często razem z samoistnym powstawaniem siniaków na skórze.Może być reakcją na przedawkowanie leków przeciwzakrzepowych lub aspiryny
3.Nieżyt alergiczny-uczucie zablokowanego nosa,nawracające krwawienia
Zapobieganie:należy usiąść,pochylić głowę, przez 10 min przyciskać skrzydełka nosa do kostnej przegrody nosa

Gardło:ból gardła
1.zapalenie migdałków=gorączka,powiększone bolące węzły chłonne,bóle stawów,możliwa wysypka(konieczna wizyta u lek)
2.wirusowe zapalenie gardła-gardło zaczerwienione,nieobrzęknięte,towarzyszy przeziębieniu(paracetamol,ssanie tabletek,picie chłodnych napojów-pomaga)

Krtań:
1.ostre wirusowe zapalenie krtani-ból i chrypka(pomagają inhalacje,ograniczenie mówienia,dużo pić)
2.Polipy krtani-łagodne guzki,często wyst u palaczy tytoniu,lub osoby narażone na działanie drażniących związków chem(eliminacja przyczyn-pomocna)

Tchawica
1.możliwy nowotwór w wyniku palenia tytoniu-leczenie typowe dla nowotworów

Oskrzela:
1.astma oskrzelowa-objawia się świszczącym lub gwiżdzącym oddechem,uczuciem ściśnięcia klatki piersiowej,dusznością i kaszlem.Leczenie polega na przyjmowaniu leków kontrolujących,lub glikokortykosteroidów
2.zapalenie oskrzeli-wywołane przez wirus,objawy to kaszel z suchego przechodzący w mokry,z flegmą.Zapobiec może:rzucenie palenia,unikanie miejsc zadymionych,o zanieczyszczonym powietrzu

Płuca:
1.Przewlekła obturacyjna choroba płuc-najczęściej związana z paleniem,pracą w warunkach wysokiego zanieczyszczenia powietrza.objawy-przewlekły kaszel,wykrztuszanie śluzowatej wydzieliny.Leczenie pozwala osłabić objawy,zachowawcze
2.Zator płucny-nagła duszność i ból,przy głębokim oddychaniu,niekiedy poprzedzający ból łydki oznaczający zakrzepicę żył głębokich podudzia(zródło skrzepów dostających się do płuc).Wymaga natychmiastowej interwencji lekarza