Pan Jan kowalski i Arkadiusz Nowak postanowili ulokowac swoje oszczednosci w dwoch roznych bankach,
Pan kowalski zlozyl kapital w banku A w ktorym oprocentowanie roczne wynosi 16% odsetki kapitalizowane sa co kwartal , Pan Nowak ulokowal w banku B w ktorym oprocentowanie roczne wynosi 18% a odsetki kapitalizowane sa rocznie.
Ktory z Panow dokonal lepszego wyboru jezeli obaj placili ta sama kwote?
Jaka jest roznica wysokosci odsetek pzry wplaconej kwocie 100 ts zl. po roku oszczedzania.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T18:07:51+01:00
W banku A
100% - 100000
104% - x

wyszło 104000
i teraz od tej kwoty tak samo
czyli 108160
znów
112486.4
i jeszcze raz bo co kwartał
116985,9 miał w banku A

w banku B
100% - 100000
118% - x

x wychodzi
118000 miał w banku B

w obydwóch po roku czyli więcej będzie miał w banku B ;]
3 2 3
2009-11-05T18:28:01+01:00
A - 100 000 zł + 100 000 zł × 18% / 4 = 104 500 zł
104 500 zł + 100 000 zł × 18% / 4 = 109 000 zł
109 000 zł + 100 000 zł × 18% / 4 = 113 500 zł
113 500 zł + 100 000 zł × 18% / 4 = 118 000 zł

B - 100 000 zł + 100 000 zł × 18% = 118 000 zł

Różnicy nie ma :)
16 1 16