Odpowiedzi

2009-11-05T17:58:06+01:00
Dane:
80 kg - waga początkowa
12,5 % - przytył podczas urlopu
10% - schudł podczas pracy
x - obecna waga

x = 80 * 1,125 *0,9
x = 81 (kg)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T17:59:40+01:00
Przed urlopem P.Karol ważył 80 kg
W czasie urlopu przytył o 12,5%

100%--------->80kg
12,5%-------->xkg

x=(12,5%*80kg)/100%
x=10 kg

Waga w czasie urlopu --> 80kg+10kg=90kg

Po pracy P. Karol schudł o 10%

100%------>90 kg
10%-------> x kg

x=(10%*90kg)/100%
x=9 kg

Waga po ciężkiej pracy 90kg-9kg=81kg


Odp. Pan Karol obecnie waży 81kg
2009-11-05T18:47:23+01:00
Pan Karol przed urlopem ważył 80 kg, w czasie urlopu przytył o 12,5 %,
ale po półroczu ciężkiej pracy schudł o 10% .Ile waży teraz???

80kg-100%
xkg-12,5%

x=80kg×12,5%/100%=10kg

80kg+10kg=90kg

90kg-100%
xkg- 10%

x=90kg×10%/100%=9kg

90kg-9kg=81kg
odp. Pan Karol waży teraz 81kg.