1 ala dostaje 25zł kieszonkowego, a jej młodszy brat Maciek 20 zł.
a) o ile procent kieszonkowe Ali jest większe o kieszonkowego Maćka ?
b) o ile procent kieszonkowe Maćka jest mniejsze od kieszonkowego które otrzymuje Ala ?
Proszę o obliczenia do obu podpuntków.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T17:59:40+01:00
Rozwiązania:

a) 25-20/20=5/20=25%


b)25-20/25=5/25=20%
2 4 2
2009-11-05T17:59:43+01:00
A)25/20*100=125%
125%-100%=25%
b)20/25*100=80%
100%-80%=20%
2 4 2
2009-11-05T18:34:55+01:00
A)
x=5zł*100%/20zł=25%

Odp. Kieszonkowe Ali jest większe o 25%.

b)

x=100%*5zł/25zł=20%

Odp.Kieszonkowe Maćka jest mniejsze o 20%.