Buty kosztujące 100zł przeceniono o 20%. Po miesiącu, w związku z sezonową obniżką cen, wszystkie ceny zmniejszono o 20%, a po kolejnym miesiącu dokonano następnej przeceny i wtedy buty kosztowały 60 zł. O ile procent była ostatnia obniżka ??
proszę o wszystkie obliczenia na poziomie gimnazjum :P
z góry dzięki :)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T18:09:46+01:00
100zł i zniżka 20 % = 20zł zniżka
80zł zniżka 20% = 16zł zniżki
64zł zniżka 4zł = 2,5%
Odp . Obniżka 2,5% .
2 2 2
2009-11-05T18:15:31+01:00
100zł - 100%
x - 80%
100x=100×80
100x=8000/100
x=80 zł

80zł-20% × 80=16zł

64-64
60 - x
64x=6000/64
x=93,75%

100-93,75=6,25%


3 5 3