Rozwiąż zadania:

1.Zosia jest dwa razy młodsza od Marysi. Za 5 lat Zosia będzie miała tyle lat ile Marysia ma teraz. Ile lat ma obecnie każda z dziewczynek?


2.Suma czterech liczb wynosi 88, druga liczba jest o 40% większa od pierwszej, ale trzy razy mniejsza od trzeciej. Czwarta liczba jest średnia arytmetyczną pierwszych trzech liczb. Co to za liczby????

plosee....pomóżcie!
;*

3

Odpowiedzi

2009-11-05T18:04:34+01:00
Odpowiem na zadani nr 1 . :p

no więc tak ..

Zosia ma 5 lat, a Marysia 10 . :D
1 5 1
2009-11-05T18:07:25+01:00
1. 2z=m
z+5 = m

2z = z + 5
z = 5

2.a+b+c+d=88
b = 1,4a
b/3 = c = 1,4/3 = 0,47 c=0,47
d = (a+b+c) /3

podstawiasz i masz;)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T18:22:59+01:00
1.
x - wiek Zosi
y - wiek Małgosi

y = 2x
x + 5 = y

x = y - 5
y = 2(y - 5)

x = y - 5
y = 2y - 10

x = y - 5
-y = -10/:(-1-)

y = 10
x = 10 - 5

x = 5
y = 10
Odp: Zosia ma % lat a Małgosia 10.

2
x - I liczba
140%x - II liczba
3 × 140%x - III liczba
(x + 140%x + 3× 140%x) : 3 - IV liczba

x + 4×140%x + (x + 4×140%x)÷3 = 88
x + 4×1,4x + (x + 4×1,4x)÷3 = 88
6,6x + 6,6x÷3 = 88
6,6x + 2,2x = 88
8,8x = 88 / :8,8
x = 10