Odpowiedzi

2009-11-05T18:06:43+01:00
Rożnice:
-Był pięciobój a teraz wiele dyscyplin zaliczamy do igrzysk
_mogli btać udział męszczyźni a teraz i również obiety





Podobieństwa:
-odbywją sie co 4 lata
Najlepsza Odpowiedź!
  • MaKe
  • Rozwiązujący
2009-11-05T18:11:32+01:00
RÓŻNICE:

Starożytne:
- Mogli tylko występować mężczyźni,
- Składano przysięgę przy posągu Zeusa,
- Atleci występowali nago,
- Na stadion nie wpuszczano mężatek, niewolników, obcokrajowców,
- Na czas igrzysk wojny zostawały zawieszane,
- Igrzyska odbywały się tylko w Olimpii,
- Igrzyska odbywały się w lecie.
Nowożytne:
- Mogą występować mężczyźni jak i kobiety,
- Brak przysięgi przy posągu Zeusa,
- Atleci są przyodziani,
- Na stadion mogą wejść wszyscy (chyba że zakaz stadionowy),
- Igrzyska odbywają się w różnych miejscach,
- Igrzyska odbywają się w lecie i w zimie.

CECHY WSPÓLNE:
- Na czas igrzysk wojny zostawają zawieszanem,
- Występują dyscypliny, które były w starożytności,
- Igrzyska odbywają się w lecie.


1 1 1