Odpowiedzi

2009-11-05T18:12:26+01:00
I słoik =x
II słoik = x+4,5
razem 12,5l

równanie:)
x+x+4,5=12,5
2x+4,5=12,5 /-4,5
2x= 8 /:2
x= 4

I słoki = 4 l
II słoik = 8,5l
razem 12,5L
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T18:13:22+01:00
Tłumaczenie:
jest to bardzo proste zadanie po legające na tym że masz 2 naczynia i robisz je tak

1 naczynie 2 naczynie
x litrów miodu x litrów miodu + 4,5 litra miodu


ogólnie 12,5 litra miodu = 2x litrów miodu + 4,5 litra miodu
12,5 litrów miodu - 4,5 litra miodu = 2x
( bo zmieniamy znak przy przenoszeniu na 2 strone

8 litrów = 2x
x= 4litry

1 naczynie 4 litry 2 naczynie 4 + 4,5 litra = 8,5 litra

prosze mam nadzieje że jasno wytłumaczyłem
2009-11-05T18:16:54+01:00
Mamy 12 .5litrów miodu, które rzlewamy do naczyń. Gdybyśmy wlali po połowie byłoby tyle samo. Ale skoro w jednym jest więcej niż w drugim o 4,5 l. to:
a + b = 12,5 l
b= a + 4,5 l
a + a + 4,5l = 12,5 l
(12,5 l - 4,5 l) = 2a
a = (12.5 l - 4,5 l) : 2 = 8 : 2 = 4 l.
b = 4l + 4,5l = 8,5