Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T18:14:34+01:00
Kompozytorzy romantyzmu :
* Ludwig van Beethoven (1770–1827)
* John Field (1782–1837)
* Niccolò Paganini (1782–1840)
* Carl Maria von Weber (1786–1826)
* Nicolas-Charles Bochsa (1789–1856)
* Gioacchino Rossini (1792–1868)
* Franz Schubert (1797–1828)
* Gaetano Donizetti (1797–1848)
* Vincenzo Bellini (1801–1835)
* Adolphe Adam (1803–1856)
* Hector Berlioz (1803–1869)
* Michaił Glinka (1804–1857)
* Johann Strauss (ojciec) (1804–1849)
* Ignacy Feliks Dobrzyński (1807–1867)
* Felix Mendelssohn-Bartholdy (1809–1847)
* Fryderyk Chopin (1810–1849)
* Robert Schumann (1810–1856)
* Ferenc Liszt (1811–1886)
* Giuseppe Verdi (1813–1901)
* Richard Wagner (1813–1883)
* Charles Gounod (1818–1893)
* Stanisław Moniuszko (1819–1872)
* Jacques Offenbach (1819–1880)
* Henri Vieuxtemps (1820–1881)
* Giovanni Bottesini (1821–1889)
* César Franck (1822–1890)
* Anton Bruckner (1824–1896)
* Bedřich Smetana (1824–1884)
* Johann Strauss (syn) (1825–1899)
* Aleksander Borodin (1833–1887)
* Johannes Brahms (1833–1897)
* Camille Saint-Saëns (1835–1921)
* Henryk Wieniawski (1835–1880)
* Alexandre Guilmant (1837–1911)
* Georges Bizet (1838–1875)
* Modest Musorgski (1839–1881)
* Piotr Czajkowski (1840–1893)
* Antonín Dvořák (1841–1904)
* Jules Émile Frédéric Massenet (1842–1912)
* Edvard Grieg (1843–1907)
* Nikołaj Rimski-Korsakow (1844–1908)
* Edward Elgar (1857–1934)
* Giacomo Puccini (1858–1924)
* Isaac Albéniz (1860–1909)
* Gustav Mahler (1860–1911)
* Hugo Wolf (1860–1903)
* Richard Strauss (1864–1949)
* Jean Sibelius (1865–1957)
* Louis Vierne (1870–1937)
* Aleksandr Skriabin (1872–1915)
* Sergiusz Rachmaninow (1873–1943)
;D
2009-11-05T18:16:59+01:00
Fryderyk Franciszek Chopin największy polski kompozytor
Felix Mendelssohn Bartholdy – niemiecki kompozytor
Edvard Hagerup Grieg – był pianistą i kompozytorem norweskim.
Johannes Brahms – niemiecki kompozytor, pianista i dyrygent
Louis Hector Berlioz – kompozytor francuski, pisarz i krytyk muzyczny
Ferenc Liszt – kompozytor i pianista węgierski.
Piotr Iljicz Czajkowski - rosyjski kompozytor.
Franciszek Piotr Schubert – komp. austriacki, prekursor romantyzmu w muzyce.
Robert Alexander Schumann - niemiecki kompozytor i pianista.