Odpowiedzi

2009-11-05T18:27:17+01:00
R = 4 m

* to znak mnozenia
Ob = 2 * π * r

Ob = 2 * 22/7 * 4 m
Ob = 25,1 m (mniej wiecej)


a) s - droga
n - liczba okrazen

s = Ob * n
s = 25,1 m * 5
s = 125,5 m


b) s = Ob * n | : Ob
s/ Ob = n
10000 m / 25,1 m = n

n = 398,5

Musi wykonac przynajmniej 398,5 okrazen.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T18:30:53+01:00
R = 4m
π ≈ 22/7

a. 2πr = 2 × 22/7 × 4 = 25,15m
5 × 25,15 = 125,75 m

Koń pokonał drogę 125,75 m.

b. 10km = 10000m
10000: 25,15 = 397,6

Koń powinien przebiec 398 okrążeń.

:)
2009-11-05T18:42:39+01:00
Dane: szukane:
r=4m s=?
π= 22/7
liczba okrazen 5
obw=2πr
obw=2π4
obw=8π
s=8π*5=40π=40*22/7≈125,7

dane:
r=4m
π= 22/7
s=10km=10000m
obw=2πr
obw=2π4
obw=8*22/7
obw=25,1m
10000m/25,1=398