Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T18:38:49+01:00
Twardzica - tkanka wzmacniająca
korek - chroni roślinę przed utratą wody
zwarcica - elastyczna tkanka wzmacniająca
drewno - rozprowadza wodę i sole mineralne
miękisz - tkanka regenerująca (naprawiająca)
skórka - tkanka okrywająca pełniąca funkcje ochronną
63 4 63
2009-11-05T18:46:09+01:00
Twardzica-tkanka roślinna wzmacniająca,służąca przede wszystkim do utrzymania sztywności rośliny;
korek-chroni roślinę przed utratą wody, mrozem, bakteriami i drobnoustrojami, jest nieprzepuszczalny dla wody i powietrza, oddychanie odbywa się za pomocą umieszczonych w korku przetchlinek.
zwarcica-zwiększa wytrzymałość mechaniczną rośliny
drewno- przewodzi wodę i rozpuszczone w niej sole mineralne z korzeni do innych części ciała rośliny.
miękisz-Tkanki miękiszowe pełnią w roślinie zasadnicze czynności fizjologiczne przemiany materii, uczestniczą w fotosyntezie, oddychaniu, osmozie, transpiracji, gromadzą także substancje zapasowe i wodę.
skórka-pełni funkcje ochronne.
26 4 26
2009-11-05T18:55:26+01:00
Twardzica - tkanka która wzmacnia organy
korek - ochrania przed utratą wody
zwarcica - dosyć elastyczna tkanka wzmacniająca
drewno - po całym organizmie rozprowadza sole mineralne i wodę
miękisz - tkanka regeneruje ubytki
skórka - główna tkanka ochronna
14 4 14