Odpowiedzi

2009-11-05T18:40:23+01:00
25zł*50%=12,5zł
12,5/2=6,25zł
1 ks-6,25
2 ks-18,75

sory
Nie wiem czy dobrze
2009-11-05T18:41:49+01:00
25:4=6,25
6,25*3=18,75
cena 1książki to 6,25,a 2 to 18,75
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T18:44:15+01:00
Za książki zapłacono 25zł. Oblicz ile kosztowała każda książka jeżeli wiesz że jedna z nich jest o 50% droższa od drugiej.

x - cena I książki
y - cena II książki
25 - cena obu książek

x+y=25
x=150%y

powstał układ równań. rozwiązujemy go:
150%y+y=25
250%y=25
y=10

x+y=25
x+10=25
x=15

i wychodzi:
x=15 zł
y=10 zł