Odpowiedzi

2009-11-05T18:40:47+01:00
Ob = 45cm
długości boków - 2:3:4 - 9 odcinków

45cm : 9 = 5 cm

2*5 = 10cm
3*5= 15cm
4*5= 20cm

Odp. Długości boków tego trójkąta wynoszą 10, 15 i 20 cm.

:)
1 3 1
2009-11-05T18:41:25+01:00
Boki oznaczamy a,b,c
a=2x
b=3x
c=4x
a+b+c=45
2x+3x+4x=45
9x=45 //:9
x=5

a=2x=2*5=10
b=3x=3*5=15
c=4x=4*5=20
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T18:55:19+01:00
Rysujesz trójkąt i podpisujesz boki 2a,3a,4a
pod spodem piszesz: 2a+3a+4a=9a
45/9a=5
czyli pierwszy bok dlugośc- 10
drugi-15
a trzeci20
1 5 1