Tata darka ma 20 m siatki ogrodzeniowej . Jakie wymiary w metrach , wyrażone liczbami naturalnymi , powinien mieć prostokątny warzywnik , aby można było go ogrodzić tą siatką , oraz żeby jego pole było największe ?

Pilne . ! Na dziś . !

3

Odpowiedzi

2009-11-05T18:41:48+01:00
6 na 4 metry wtedy pole 24m²
albo
5 na 5 metrów wtedy pole 25m²(to jest kwadrat ale każdy kwadrat to prostokąt)
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T18:42:16+01:00
20:4=5 5²=25m² warzywnik powinien mieć kształt kwadratu o boku 5m-pozdrawiam
8 4 8
2009-11-05T18:44:47+01:00
Działka prostokątna będzie miała wymiary 5cm na 5 cm.

P = 5 × 5 = 25cm²

Ponieważ Prostokąt jest kwadratem więc takie jest rozwiązanie tego zadania.
3 4 3