Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T18:46:39+01:00
Poczatkowo: P1=(a*h)2

Zmiany:
a -> a+0,3a = 1,3a
h -> h-0,3h = 0,7h

Teraz pole wyglada tak: P2=(1,3a*0,7h)/2= 0,91*(a*h)/2

Przyjmujac ze poczatkowe bylo 100% to zmalało o 9% bo 100-91=9
2 3 2
2009-11-05T18:46:27+01:00
Poprawna odpowiedź: D

Przykład:

Na początek:
podst = 10
wys = 10
Pole = 10*10/2 = 50

Po zmianach:
podst = 13
wys = 7
Pole = 13*7/2 = 45,5

Obliczenia:
45,5/50*100%= 91%
Więc pole zmalało o 9%
2 3 2
2009-11-05T19:00:03+01:00
Rusujesz trojkat podstawe oznaczasz 1,3a a wysokośc0,7 h
pole wynosi 1/2*(1,3*0,7)=0,455
pole wczesniejszego: 1/2*(1*1)=1
1-0,455=0,545
2 3 2