Odpowiedzi

2009-11-05T19:00:24+01:00
A)3(√2+2√5)-4(√18+√20)
b)-10√3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T19:03:06+01:00
A) 3(√2+2√5)-4(√18+√20) czy -11√5 ?
3√2+6√5-4√18-4√20
3√2+6√5-12√2-8√5=-9√2-2√5
(-9*1,41)-2*2,2 w przybliżeniu = -12,69-4,4=-17,9
-11√5 w przyblizeniu = -11*2,2=-24,59
wieksza jest liczba: 3(√2+2√5)-4(√18+√20)


b) 2(√2+3√3)-5(√8+√12) czy -10√3 ?
2√2+6√3-5√8-5√12
2√2+6√3-10√2-10√3=-8√2-4√3
-8*1,41-4*1,7 w przyblizeniu = -11,28-6,8=-18,08
-10√3 w przyblizeniu = -10*1,7=-17
wieksza: -10√3