Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T18:55:46+01:00
Podobieństwa:
baśń może być na podstawie legendy
baśń i legenda-ludowa mądrość
Różnice:
baśń-nieokreślony czas i miejsce legenda określony,
baśń-fantastyczna legenda-rzeczywista
baśń-niezwykłe wydarzenia legenda-historyczne wydarzenia
105 4 105
2009-11-05T18:58:16+01:00
Baśń i legenda są utworami ,w których dominuje fantastyka np: zdarzenia ,postacie lub zjawiska nadprzyrodzone. Baśnie i legendy są osnute na wątkach ludowych.Jedną z ważniejszych cech baśni jest nieokreślony czas akcji. Legenda informuje o powstaniu jakiegoś miasta lub państwa, zawiera zdarzenia historyczne, najczęściej występuje w niej jakiś bohater Pierwotnie przekazywana ustnie, następnie zapisywana.
15 3 15