Odpowiedzi

2009-11-05T18:53:11+01:00
1. Mianownik - kto? co? Przyjaciel
2. Dopełniacz - kogo? czego? Przyjaciela
3. Celownik - komu? czemu? Przyjacielowi
4. Biernik - kogo? co? Przyjaciela
5. Nadrzędnik - z kim? z czym? z przyjacielem
6. Miejscownik - o kim? o czym? o przyjacielu
7. Wołacz - o! przyjaciel

1. Mianownik - kto? co? przyjaciele
2. Dopełniacz - kogo? czego? przyjaciol
3. Celownik - komu? czemu? przyjaciolom
4. Biernik - kogo? co? przyjaciol
5. Nadrzędnik - z kim? z czym? z przyjaciolmi
6. Miejscownik - o kim? o czym? o przyjaciolach
7. Wołacz - o! przyjaciele
5 4 5
2009-11-05T18:55:31+01:00
Mianownik:przyja-ciel przyja-ciele dopełniacz:przyja-ciela przyja- ciół celownik:przyja-cielowi przyja-ciołom biernik:przyja-ciela przyja-ciół narzędnik:przyja-cielem przyja-ciółmi miejscownik:przyja-cielu przyja-ciołach wołacz:o przyja-cielu o przyja-ciele pozdrawiam
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T19:16:52+01:00
Lp. poj.
M-przyjaciel/
D-przyjaciel/a
C-przyjacie/lowi
B-przyjaciel/a
N-z przyjaciel/em
Msc-o przyjaciel/u
W-przyjaciel/u!

Lp. mn.
M-przyjaci/ele
D-przyjaci/ół
C-przyjaci/ołom
B-przyjaci/ół
N-z przyjaci/ółmi
Msc-o przyjaci/ołach
W-przyjaci/ele!

Mam nadzieję że się przyda :)
25 4 25