A) Pieszy przeszedł 1,5km w ciągu pół godziny .Z jaką szedł prędkością?
b)Kombajn w ciągu 5 minut pokonuje odległość 100m.Jaka jest prędkość kombajnu ?
c) Pis w ciągu 12 sekund przebiegł 150 m .Z jaką prędkością biegł ten pies?


Z góry dziękuję;)

3

Odpowiedzi

2009-11-05T19:05:30+01:00
A) Odp.Szedł z prędkością 3km/h.
b) Odp.Prędkość kombajnu wynosi 0,3 m/s.
c) Odp. Biegł z prędkością 12,5m/s.
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T19:06:19+01:00
A) Dane
s = 1,5 km
t = 0,5 h

Szukane
V = ?

V = s/t
V= 1,5km/0.5 h
V= 3km/h

b)Dane
t = 5 min
s = 100m

szukane
V =?

V = s/t
V = 100m/5min
20m/min

c)dane
s = 150m
t = 12s

szukane
V = ?

V = s/t
V = 150m/12s
V = 12,5m/s
10 3 10
2009-11-05T19:12:25+01:00
A)
v=1,5/05=3km/h
b)v=1/10 / 5/60=1,2km/h
c)v=15/100 / 12/60=0,75km/h
9 4 9