Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T19:12:30+01:00
X-miejsca siedzące
x+40-miejsca stojące
x+x+40=120
2x=80
x=40
Miejsc siedzących jest 40


IIsposób
x-miejsca siedzące

uklad
y=x+40-miejsca stojące
x+y=120



x+x+40=120
2x=80
x=40
Miejsc siedzących jest 40
2 4 2
2009-11-05T19:13:35+01:00
120 - 40 = 80 miejsc
80 - 40 = 40 miejsc siedzących 80 stojących
2 3 2
2009-11-05T19:31:02+01:00

Rozwiązanie:
Odejmuję 40 miejsc "nadwyżki" i obliczam:
(120 - 40) : 2 = 80 : 2 = 40 --> tyle jest miejsc siedzących
40 + 40 = 80 --> tyle jest miejsc stojących
Odp.: Jest 40 miejsc siedzących.