Polacz czasowniki z odpowiednimi wyrazeniami tak, aby powstaly zwiazki frazeologiczne i wyjasnij je.

-wziac
-rosnac
-wychodzic
-uciac
-przystopic
-spoczac
-wyciagnac
-wszczac
-isc



--z siebie
--w slady kogos
--w oczach
--na laurach
--alarm
--cos po lupe
--do rzeczy
--sobie drzemke
--asa z rekawa

Mam to na jutro. Bardzo zalezy mi na czasie , prosze o szybka odp.

2

Odpowiedzi

2009-11-05T19:16:37+01:00
Wychodzic z siebie
uciac sobie drzemke
spoczac na laurach
wyciagnac asa z rekawa
isc w slady kogos
wziasc cos pod lupe
wszczac alarm
rosnac w oczach
przystapic do rzeczy
10 4 10
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T19:17:58+01:00
- Wziąć coś pod lupę - coś dokładnie przebadać
- Rosnąć w oczach - rosnąć bardzo szybko
- Wychodzić z siebie - zdenerwować się bardzo
- Uciąć sobie drzemkę - przespać się chwilkę
- Przystąpić do rzeczy - zabrać się do pracy
- Spocząć na laurach - dostać nagrodę za coś i już później nic nie robić
- Wyciągnąć asa z rękawa - wziąść pomoc, ale to jest oszustwo
- Wszcząć alarm - wołać o pomoc
- Iść w ślady kogoś - iść za czyimiś śladami, wskazówkami
25 4 25