Zad.10 czy z drutu o długości 60cm można wykonać:
b) dwie obręcze, każda o promieniu 4 cm
wykonaj obliczenie!!
zad.11 Każdy z czterech chłopców ma rozpiętość ramion równą 140 cm. Czy zdołają objąć pień drzewa o średnicy 180 cm?
wykonaj obliczenie!!
proszę o pomoc z góry dzięki

2

Odpowiedzi

2009-11-05T19:28:56+01:00
~~ to jest pi jak cos


obwód okregu równy jest 2``r czyli 2x 3,14x 4 =(w przyblizeniu) 25,12 to razy dwa bo dwie porecze czyli 50,24 czyli da rade ]



chłopcy razem maja 4x 140 = 560 a obwod tego drzewa to 180\2= 90 z obwodu okregu wynika ze obwód drzewa to 2x 3,14x 90= 562,2 w przybliżeniu czyli nie dadza rady niestety :( :P
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T19:29:01+01:00
C = 2*pi *r = 2*pi* 4 = 8*pi = około 25,12
c = 25,12 cm
2*c = 2* 25,12 cm =50,24 cm < 60 cm
Odp. Tak
z.11
4 *140 = 560
c =2*pi*r =pi*d = około 3,14*180 cm =565,2
c = 565,2 cm
c > 560 cm
odp. Nie