1. Wyjaśnij, dlaczego podczas dużych mrozów szyby tramwajów i autobusów zamarzają (pojawiają sie na nich lodowe kwiaty) wtedy, gdy pojazdy są pełne pasażerów, a nie zamarzają, kiedy pojazdy są puste .



2. Kiedy zjawisko parowania wody zawartej w mokrej bieliźnie zachodzi szybciej :
a) czy wtedy gdy rozwiesimy ubranie na sznurku, czy wtedy gdy pozostawimy je w miednicy?
b) a jeśli je rozwiesimy to, czy wtedy gdy wieje wiatr, czy wtedy gdy pogoda jest bezwietrzna?

Jakie ogólne wnioski z tego można wprowadzić?


prosze to pilne ;)

3

Odpowiedzi

2009-11-05T19:26:32+01:00
1.
poniewaz ludzie oddychajac, wydychaja gorace powietrze i ono osadza sie na szybach w postaci pary wodnej.
2.
a) rozwiesimy na sznurku
b) wydaje mi sie, ze lepiej gdy wieje wiatr.
33 4 33
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T19:28:15+01:00
1. poniewaz przy oddychaniu wytwarzana jest para wodna ktora podczas dodatniej temp. skrapla sie na szybach. Gdy na szybach jest temp. ponizej 0 para od razu zamarza tworzac te wlasnie "kwiaty"

2. A- wtedy gdy pozostanie na sznurku, poniewaz zwieksza sie powierzchnia parowania.
B- Gdy wieje witr, poniewaz pranie sie rusza i dzieki temu zwieksza sie parowanie wody.

wnioski:
powietrze w zetknieciu z zimna powiezchnia zamarza.
woda paruje szybciej z wiekszej powierzchni.
19 4 19
2009-11-05T20:15:34+01:00
1. Mruz przymarza na szybach pustych autobusów i tranwaji, ale kiedy są ludzie w środku to ciepło które oddają w przestrzeń koło siebie nie pozwalają oszraniać się szybom ponieważ ciepło hamuje zamarzanie

2 a) wtedy gdy rozwiesimy ubranie na sznurku
b)wtedy gdy wieje wiatr
9 3 9