1. Wiesz, że 1Pa odpowiada działaniu siły nacisku o wartości 1 N na powierzchnię 1 m² . Wykonaj obliczenia i wypełnij trzecią kolumnę.


Siła (N) | Powierzchnia | Ciśnienie |
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
5N | 1.0 m² | |
100N | 1.0 m² | |
40N | 2.0 m² | |
40N | 4.0 m² | |
10N | 0.5 m² | |
10N | 1.0 m² | |

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T19:41:31+01:00
Ciśnienie=Siła/Powierzchnia
Zatem wyniki:

Siła (N) | Powierzchnia | Ciśnienie |
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
5N | 1.0 m² |5N/1.0m2=5Pa |
100N | 1.0 m² |100N/1.0m2=100Pa |
40N | 2.0 m² | 20Pa|
40N | 4.0 m² | 10Pa|
10N | 0.5 m² | 20Pa|
10N | 1.0 m² | 10Pa|

67 4 67
2009-11-05T19:41:56+01:00
5N | 1.0 m² | 5 Pa 5/1 = 5
100N | 1.0 m² | 100 / 1 = 100 Pa
40N | 2.0 m² | 20/2 = 20Pa
40N | 4.0 m² | 40 / 4=10 Pa
10N | 0.5 m² | 10/0,5 = 20Pa
10N | 1.0 m² | 10/1 = 10Pa
33 4 33