Odpowiedzi

2009-11-05T19:41:01+01:00
Jest taki wzor na liczbe przekatnych
liczba przekatnych = (n-3)n / 2 gdzie n jest liczba katow [n>0]
20 = (n-3)n /2
40 = n² - 3n
n²-3n -40 = 0
Δ=9 +160 = 169
n = 3-13/2 = -5 ∉n>0
n=3+13/2 = 8
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T19:52:16+01:00
P - liczba przekatnych
n - liczba katow

p = [n(n-3)]/2
20 = (n² - 3n)/2
40 = n² - 3n

n² = 40 + 3n
n<0

można próbować metoda prób i błędów
n=10
100 = 40+30
100 ≠ 70

n = 8
64 = 40 + 24
64 = 64

jest to ośmiokąt

3 3 3
2009-11-05T21:15:19+01:00