Odpowiedzi

2009-11-05T19:44:14+01:00
Jest to drobne zwierzę najczęściej rudę. Odżywia się małymi ssakami(gryzoniami szczególnie), padliną i roślinami(jagody, orzechy). Bez ogon jego długość wynosi od 44cm do 95cm. Ogon ma długość od 27cm do 63cm. Masa ciała wynosi od 2,2kg do 10kg. Ciąża trwa 52dni. Zwykle w miocie jest od 1 do 10 szczeniąt w miocie. Lisy żyją w parach lub grupach socjalnych, złożonych z dominującej samicy (zwanej alfa), dominującego samca i różnej liczby.
7 3 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-05T19:46:09+01:00
Lis - należy do rodziny psów. Nogi (stawki) ma cienkie, krótkie, tułów długi, ogon (kita) ma długi i puszysty, pysk długi i wąski z czarnym wietrznikiem i wąsami, oczy skośne, uszy krótkie stojące na boki. Futro lisa jest kasztanowo brązowe lub kasztanowo żółte. Lis jest najpospolitszym drapieżnikiem w naszym kraju.
14 4 14